Silnik 3.0 V6 TDI CR 245KM EA897 – Audi A6 C7, A7, Q5 – dane techniczne, opinie, wady i zalety

3.0 V6 TDI CR 245 KM EA897 to topowa odmiana diesla V6 dla modeli A6 C7, A7 oraz Q5. Wyróżnia ją bardzo wysoka kultura pracy, świetna dynamika (245 KM, 500 Nm już od 1400 obr./min), wzorowa elastyczność i błyskawiczne przyspieszanie nawet w mocno załadowanym kombi czy SUV-ie (0–100 km/h poniżej 6,5 s w A6 quattro!). Sercem jest nowa generacja wtrysku Bosch, dwie turbosprężarki w układzie sekwencyjnym (w wersjach Biturbo), intercooler i rozbudowany układ oczyszczania spalin (SCR, DPF, EGR AdBlue). Motor uchodzi za wyjątkowo odporny mechanicznie, jeśli jest serwisowany na czas (olej max co 12–15 tys. km, regularnie czyszczone DPF/EGR). Spalanie realnie 7,3–8,8 l/100 km, a dynamika i charakterystyka wygłuszenia zapewniają najwyższy komfort w segmencie premium. Wady: duże koszty ewentualnego serwisu (rozrząd z tyłu silnika, koszt wymiany przy rozciągnięciu!), awarie pomp AdBlue i sporadyczne wycieki spod pokrywy zaworowej/intercoolera, kłopoty z elektroniką układu turbo, niekiedy szwankujące wtryski Bosch po ok. 180–220 tys. km. Znane są przypadki „przycinających się” klap kolektora dolotowego, a przy jeździe miejskiej – szybkie zapychanie DPF i wyższa awaryjność EGR. Opinie użytkowników: fenomenalny silnik do szybkiej jazdy w trasie, holowania przyczep, dynamicznej eksploatacji przy świadomości, że koszty napraw osprzętu bywają wysokie. Jeden z najbardziej chwalonych diesli Audi ostatnich lat – pod warunkiem regularnego i świadomego serwisowania oraz jazdy głównie trasowej.