Silnik OPEL 1.6 ECOTEC DIESEL 110KM D16DTI to wysokoprężna jednostka o nowoczesnej konstrukcji, zaprojektowana przez koncern GM głównie z myślą o segmencie aut kompaktowych i rodzinnych. Stosowany był m.in. w modelach Astra K, Zafira Tourer, Meriva B oraz miejskim SUV-ie Mokka. Czterocylindrowy diesel o pojemności 1598 cm³, z 16-zaworową głowicą, turbodoładowaniem (VTG), intercoolerem oraz systemem wtrysku common rail (Bosch). Motor rozwija 110 KM przy 3750 obr./min oraz 300 Nm od 1750 obr./min, co gwarantuje więcej niż wystarczającą elastyczność dla samochodów ważących do 1,6 t, zwłaszcza w trasie. Największą zaletą jednostki jest niskie zapotrzebowanie na paliwo – średnie spalanie oscyluje w granicach 4,2–5,3 l/100 km, a odpowiednio użytkowany silnik zapewnia bardzo cichą i aksamitną pracę. Użytkownicy doceniają dynamikę w mieście, świetne nagrzewanie wnętrza zimą, prostotę serwisowania oraz dostępność części. Wady? W pierwszych rocznikach pojawiały się problemy z szybkim zapychaniem filtra cząstek DPF podczas jazdy miejskiej oraz awarie zaworu EGR (objawy: spadek mocy, dymienie). Stosunkowo częste były drobne wycieki spod pokrywy zaworowej. Niektórzy użytkownicy narzekali na wibracje przy niskich prędkościach oraz kosztowną naprawę układu wtryskowego w przypadku zaniedbanych przeglądów lub tankowania gorszej jakości paliwa. Mimo tej specyfiki, silnik D16DTI uchodzi za bardzo dobrą propozycję dla flot, osób jeżdżących głównie w trasie oraz do spokojnej jazdy miejskiej – pod warunkiem regularnych wymian oleju co 12–15 tys. km i okresowego czyszczenia DPF na trasie.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik OPEL 1.6 ECOTEC DIESEL 110KM D16DTI – Opel Astra, Zafira, Meriva,...