Silnik PSA 2.0 BlueHDi DW10FU w wariantach 110KM i 130KM to nowoczesna, czterocylindrowa jednostka wysokoprężna, stosowana w kompaktowych i rodzinnych modelach Peugeot 308, Citroën C4 oraz SUV-ie Opel Grandland. Motor posiada 16-zaworową głowicę, układ wtrysku common rail trzeciej generacji firmy Bosch, turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VTG), intercooler oraz zaawansowany układ oczyszczania spalin (DPF, SCR/AdBlue, katalizator NOx). Charakteryzuje się świetnymi parametrami użytkowymi – optymalna moc, wysoki moment dostępny od niskich obrotów (do 300 Nm już od 1500 obr./min), a realne spalanie mieści się w zakresie 4,5–5,7 l/100 km (w trybie mieszanym). Główne zalety: bardzo niskie zużycie paliwa, błyskawiczna reakcja gazu dzięki turbo VTG, cicha praca (nieco bardziej zauważalna na zimno, ale szybko się wycisza) oraz wybitna elastyczność – auto z tym motorem nie boi się pełnego załadunku czy podróży autostradą z wysokimi prędkościami krążenia. Motor uchodzi za trwały, pod warunkiem rygorystycznej obsługi serwisowej i stosowania wysokiej jakości paliwa oraz AdBlue. Wady: dosyć skomplikowany osprzęt i wysoka wrażliwość na zaniedbania (przeciągane wymiany oleju, zaniedbane filtry paliwa – typowe awarie to nagar w EGR, zapychanie DPF w krótkich trasach, usterki czujników i podgrzewaczy). Użytkownicy skarżą się na wysokie ceny wtryskiwaczy oraz AdBlue, a także trudności napraw w niezależnych serwisach (elektroniczne sterowanie, liczne procedury adaptacyjne). Opinie z rynku są pozytywne, jeśli motor był eksploatowany głównie w trasie – auta stają się bardzo ekonomiczne i pozwalają bezstresowo pokonywać dalekie dystanse. Mechanicy zalecają skracanie interwałów wymian oleju (10–12 tys. km), częste trasy pozwalające na odpowiednie wypalanie DPF i dbałość o jakość tankowanego ON oraz AdBlue.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik PSA 2.0 BLUEHDI 110KM 130KM DW10FU – Peugeot 308, Citroën C4,...