Silnik Renault 2.2 dCi 90KM G9T to pierwsza generacja diesli common rail francuskiego producenta, montowana od początku XXI wieku w Espace III, Lagunie II oraz bliźniakach Nissana – m.in. Interstar. 4-cylindrowy motor 16V, pojemność 2188 cm³, rozrząd na pasku zębatym, wtrysk common rail Bosch, pompa wysokiego ciśnienia, turbo ze zmienną geometrią. Zalety: bardzo wysoka kultura pracy na tle poprzedników, cichy i elastyczny w średnim zakresie obrotów, spalanie realnie 6,3–7,7 l/100 km w dużych minivanach. Kierowcy chwalą szybki rozruch, skuteczne grzanie wnętrza nawet zimą, świetną dynamikę do miasta i dobre osiągi na trasie przy niskich obrotach. Duży plus – szeroka baza zamienników, dostępność części osprzętu i potencjał do delikatnego tuningu (do 115KM bez ryzyka uszkodzeń głównej mechaniki). Największe wady: wysokie koszty wymiany rozrządu (problematyczny dostęp), dość częste awarie wtryskiwaczy, wycieki spod chłodnic EGR, notoryczne problemy z turbosprężarką po 160–180 tys. km (przepalanie uszczelek, wycieki, dymienie przy przyspieszaniu). Użytkownicy narzekają na kłopoty z DPF (przy oszczędnej eksploatacji, niedogrzewaniu), wycieki z miski olejowej i przegrzewanie się przy zaniedbanym układzie chłodzenia. Mechanicy zalecają wymiany oleju co max 12 tys. km, serwisowanie turbo, szybkie reagowanie na kontrolki ostrzegawcze. Silnik polecany świadomym użytkownikom, unikającym opóźnień serwisowych i szukającym kompromisu między dynamiką a tanim serwisem – nie jest to motor dla osób unikających kosztów i napraw elektroniki.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik RENAULT 2.2 DCI 90KM G9T – Renault Espace, Renault Laguna, Nissan...