Silnik 2.0 16V TTID 190KM A20DTR to najmocniejsza odmiana wysokoprężna rodziny GM/Fiat dla modeli premium pokroju Saab 9-5, Opla Insignia, Chevroleta Malibu. Motor czterocylindrowy, z czterema zaworami na cylinder, wyposażony w zaawansowaną technikę twin-turbo (bi-turbo), napęd rozrządu na pasku, system common rail Bosch, intercooler i zaawansowany system EGR oraz DPF spełniający normy Euro 5/6. Motor oferuje moc 190KM przy 4000 obr./min, aż 400 Nm od 1750 obr./min – napędza dużą limuzynę od 0 do 100 km/h w ok. 8,2s. Zalety: wyjątkowa dynamika głównie przy wyprzedzaniu, „benzynowa” elastyczność, cicha i płynna praca na biegu jałowym, bardzo dobre osiągi nawet z automatem, dobra tolerancja na długodystansowy serwis (przebiegi powyżej 300 tys. km w Insignii nie są rzadkością). Użytkownicy cenią dynamikę, szybkie nagrzewanie kabiny, oraz stabilność parametrów przy pełnym obciążeniu. Największe wady to: wyraźna podatność DPF na zapychanie przy jeździe miejskiej, kosztowne awarie układu EGR i turbo po dużych przebiegach, okresowe awarie czujników NOx i typowe wycieki jeśli zaniedbany jest serwis rozrządu. Mechanicy rekomendują wymianę oleju max co 10–12 tys. km, regularne czyszczenie układu dolotowego oraz kontrolę układu DPF/EGR. Opinie na rynku po stronie użytkowników zdecydowanie pozytywne – klubowicze Saaba i Opla uważają, że silnik daje unikalne połączenie osiągów, ekonomii i prestiżu – pod warunkiem serwisowania zgodnie z zaleceniami koncernu i stosowania dobrej jakości paliwa.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik SAAB 2.0 16V TTID 190KM A20DTR – Saab 9-5, Opel Insignia,...