Silnik SSANGYONG 1.6 e-XDI 16V 136KM D16DTF to nowoczesna jednostka wysokoprężna dedykowana do kompaktowych crossoverów i SUV-ów marki SsangYong – Tivoli, XLV, Korando. Czterocylindrowy, 16-zaworowy diesel o pojemności 1597 cm³, wyposażony jest w nowoczesny system Common Rail trzeciej generacji, turbo VTG, intercooler oraz spełnia normy Euro 6d-Temp. Oferuje 136 KM przy 4000 obr./min i moment 324 Nm w zakresie 1500–2500 obr./min, co zapewnia bardzo dobre osiągi (0–100 km/h w Tivoli – ok. 11 s, w XLV i Korando nieco więcej) oraz rozsądne spalanie (średnio 5,2–6,4 l/100 km w cyklu mieszanym). Zaletą silnika jest bardzo cicha, równa praca – praktycznie brak wibracji na biegu jałowym, szybkie nagrzewanie oraz łagodna charakterystyka przy ruszaniu (system start/stop, szybka reakcja na gaz). Użytkownicy chwalą trwałość głównego bloku i odporność jednostki na eksploatację w cyklu miejskim, niezłą dynamikę nawet w cięższym Korando, łatwy rozruch w zimie oraz tanią regenerację wtryskiwaczy/turbo (w porównaniu z bardziej prestiżowymi markami). Typowe wady? Najczęściej wskazuje się na dłuższe przerwy pomiędzy wymianą rozrządu (zaleca się skrócenie do 80–100 tys. km mimo zaleceń producenta), sporadyczne wycieki spod pokrywy zaworowej oraz awarie czujników DPF (przy użytkowaniu miejsko-krótkodystansowym). W modelach Tivoli/XLV znane są przypadki przedwczesnego zużycia sprzęgła. Użytkownicy podkreślają bardzo przewidywalny koszt większości napraw, szeroką dostępność zamienników i solidny montaż mechaniczny (dużo wyższa trwałość niż francuskie/niemieckie diesle tej klasy). To świetny wybór do codziennej eksploatacji miejskiej i pozamiejskiej, wymaga jednak regularnego serwisu olejowego i dbałości o czystość układów EGR/DPF. Mechanicy rekomendują kontrolowanie zaworu EGR oraz systematyczne serwisowanie intercoolera i przewodów turbo w celu uniknięcia spadków mocy.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik SSANGYONG 1.6 E XDI 16V 136KM D16DTF – SsangYong Tivoli, SsangYong...