Subaru EE20 EURO4 to pierwszy na świecie turbodiesel typu bokser o pojemności 1998 cm³ (cztery cylindry poziome), zastosowany w Subaru Forester, Outback i Legacy w latach 2008–2010. Silnik ten z 16-zaworową głowicą, rozrządem na pasku i systemem common rail pierwszej generacji, oferuje moc 150KM przy 3600 obr./min oraz 350Nm już od 1800 obr./min. Największą zaletą boksera jest idealny balans pracy i bardzo nisko osadzony środek ciężkości – auta z tym silnikiem prowadzą się stabilniej niż typowe SUV-y. Plusem jest też bardzo niskie spalanie – 5,6–6,4 l/100 km, bardzo dobry rozruch zimą i szybkie nagrzewanie wnętrza. Wadą jednostek EURO4 jest ich pierwsza konstrukcja – dość duże zużycie oleju (użytkownicy skarżą się na konieczność częstych dolewek), podatność na pękanie wału korbowego oraz poważne problemy z uszczelkami pod głowicami po przebiegach powyżej 180 tys. km. Częste bywają wycieki z turbosprężarki i intercoolera, a regeneracje DPF są kosztowne. Mechanicy zalecają bardzo skrupulatne serwisowanie olejowe i wymianę pasków rozrządu. Subaru bokser diesel EURO4 to silnik świetny do jazdy spokojnej, rodzinnej, lecz wymagający kontroli zużycia oleju i wystrzegania się sportowego stylu jazdy.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik SUBARU 2.0 DIESEL BOXER 150KM EE20 EURO4 – Subaru Forester, Subaru...