Toyota 2.2 D 8V 90KM 3C-TE to wysokoprężna jednostka ciesząca się renomą trwałości i komfortowej pracy w segmencie minivanów, dużych osobówek i vanów (Camry, Estima/Lucida, TownAce, LiteAce). Czterocylindrowy diesel 2184 cm³, turbo o stałej geometrii, ośmiozaworowa głowica, wtrysk mechaniczny. Parametry: 90 KM przy 4000 obr./min, 196 Nm przy 2200 obr./min, bardzo dobre przeniesienie mocy na koła dzięki płaskiej charakterystyce momentu. Największe plusy: silnik idealnie dopasowany do długich tras i aut rodzinnych – bardzo niskie spalanie (ok. 6,9–8,4 l/100 km w dużym vanie), niemal całkowity brak awarii rozrządu, świetna współpraca z automatem (zwłaszcza w Camry). Jednostka praktycznie bezawaryjna przy regularnej obsłudze, toleruje kiepską jakość paliwa i pozwala na bardzo duże przebiegi. Użytkownicy cenią spokojną, cichą pracę na biegu jałowym, dobre nagrzewanie, długowieczność bloku i łatwą regenerację turbo. Wady: jednostka podatna jest na przegrzewanie przy dużych obciążeniach i zaniedbanej chłodnicy, wycieki spod pokrywy zaworowej i przewodów turbo, typowe dla wieku kłopoty z pompą wtryskową (trzeba pilnować stanu), oraz ograniczona dynamika przy pełnym załadunku. Mechanicy wskazują na konieczność regularnej kontroli paska rozrządu, sprawdzania poziomu oleju oraz wymianę filtra powietrza – zaniedbania prowadzą do wyższych kosztów naprawy turbo/układu dolotowego. Opinie: silnik świetny dla rodzin, flot, taksówkarzy i kierowców oczekujących komfortowej, przewidywalnej i taniej jazdy przy wyłączeniu sportowej dynamiki.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik TOYOTA 2.2 D 8V 90KM 3C TE – Toyota Camry, Toyota...