Silnik TOYOTA 4.5 V8 D-4D 272KM 286KM 1VD FTV – Toyota Land Cruiser, Toyota Tundra, Toyota Sequoia – dane techniczne, opinie, wady i zalety

TOYOTA 4.5 V8 D-4D (1VD-FTV) to flagowa wysokoprężna „V8” marki – montowana w topowych Land Cruiserach (VDJ200, VDJ78/76), Sequoi, Tundrze i niektórych wersjach użytkowych. Silnik ma 8 cylindrów w układzie V, pojemność 4461 cm³, 32-zaworowe DOHC, wtrysk common rail (Denso), dwie turbosprężarki (biturbo wersja 286 KM), intercooler oraz rozbudowany układ oczyszczania spalin (EGR, DPF). Moc 272 lub 286 KM i moment 650–700 Nm od 1600 obr./min gwarantują spektakularną dynamikę (aż do 8 s 0–100 km/h w Land Cruiserze z automatem!). Zalety: niesamowita kultura pracy (cisza, brak wibracji, szybki rozruch), genialna elastyczność w każdym zakresie, kapitalna odporność na duże obciążenia i holowanie nawet 3,5 t przyczepy, bardzo niskie spalanie (jak na V8, realnie 10–13 l/100 km). Silnik świetnie współpracuje z automatem, znakomicie radzi sobie z gazem LPG (w wersjach adaptowanych), a użytkownicy chwalą go za niezawodność podstawowej mechaniki i osprzętu przy regularnym serwisie. Wady: bardzo drogi serwis (wymiana turbo, naprawy osprzętu AdBlue/DPF to koszty nawet po 20 tys. zł), podatność na wycieki z przewodów ciśnieniowych i intercoolera po dużych przebiegach, sporadyczne przypadki zapchania DPF/EGR w autach używanych wyłącznie w mieście, dość trudny dostęp do rozrządu i kosztowne naprawy automatycznej skrzyni współpracującej z tym motorem. Mechanicy wskazują na wymianę oleju co max 10 tys. km i bardzo rygorystyczne serwisowanie osprzętu. Opinie użytkowników: najmocniejszy diesel Toyoty łączy komfort, moc, trwałość i kapitalną ekonomię jazdy (w stosunku do mocy) – silnik do profesjonalnych zastosowań (wyprawy, transport, off-road), ale wymagający świadomego użytkowania i regularnego, markowego serwisu.