Volvo 1.9 TD 90KM D4192T to poprzednik wersji DI, szeroko stosowany w modelach S40, V40 i starszej 440. To czterocylindrowa jednostka o pojemności 1870 cm³, turbo doładowana, z pośrednim wtryskiem paliwa. Oferuje 90 KM przy 4250 obr./min i moment obrotowy na poziomie 190 Nm. Atuty tej konstrukcji to prosta i odporna mechanika (blok wytrzymuje przebiegi powyżej 350 tys. km), niskie spalanie (najczęściej poniżej 6,0 l/100 km) oraz bardzo szeroka dostępność części. Użytkownicy chwalą wręcz pancerne główne podzespoły – rozrząd na pasku, turbo o budowie klasycznej, pompa pośredniego wtrysku – co pozwala na tanie, szybkie naprawy. Wady są typowe: bardzo słaba kultura pracy na zimno, twarda praca i klekoczący dźwięk. Wiek konstrukcji skutkuje częstymi wyciekami spod pokrywy zaworowej, uszczelniaczy turbo oraz przewodów paliwowych. Eksploatując w mieście szybko zapycha się EGR, a przy zaniedbaniu wymian filtrów łatwo o awarie pompy wtryskowej. Mechanicy szczególnie polecają wymianę rozrządu co max 80 tys. km oraz częste czyszczenie układu dolotowego i EGR. Silnik 1.9 TD D4192T to opcja dla kierowców ceniących tanią eksploatację i odporność na zaniedbania, choć nie należy oczekiwać nowoczesnej dynamiki czy wysokiego komfortu jazdy.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik VOLVO 1.9 TD 90KM D4192T – Volvo S40, Volvo V40, Volvo...