Silnik 2.0 D3 16V DRIVE SCR 150KM D4204T16 to nowoczesny diesel Volvo, obecny od ok. 2015 r. w modelach V60, S60 i XC60. Czterocylindrowa, szesnastozaworowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem common rail (Bosch, 1800–2000 bar), turbo o zmiennej geometrii, intercoolerem i napędem rozrządu na pasku. Silnik spełnia normy Euro 6 dzięki rozbudowanemu systemowi SCR z AdBlue i DPF. Oferuje 150 KM przy 3750 obr./min i 350 Nm przy 1500–2500 obr./min. Największe plusy: wybitna elastyczność w niskim zakresie obrotów, bardzo oszczędna praca (realnie 5,2–6,0 l/100 km w praktyce), aksamitna kultura pracy i bardzo szybkie nagrzewanie auta. Użytkownicy podkreślają bezawaryjność głównej mechaniki, cichą pracę w trasie, łatwość współpracy z automatem 8-biegowym oraz niskie wymagania co do jakości paliwa (przy regularnych wymianach filtrów). Wady? Najczęściej zapychający się DPF przy przewadze jazdy miejskiej, kosztowne awarie układu AdBlue w razie zaniedbań oraz sporadyczne wycieki spod pokrywy zaworowej po 120–150 tys. km. Znane są przypadki awarii czujników NOx i EGR oraz konieczność regeneracji turbo po większych przebiegach. Mechanicy zalecają wymianę oleju co 12 tys. km, regularne wypalanie DPF-a na trasie oraz ostrożność przy tuningach softowych. Ogólna opinia: to jeden z najmniej awaryjnych nowoczesnych diesli Volvo – dynamiczny, ekonomiczny i dość tani w serwisie, ale wymagający wiedzy przy naprawach AdBlue.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik VOLVO 2.0 D3 16V DRIVE SCR 150KM D4204T16 – Volvo V60,...