VW 2.0 SDI 8V PD 70KM (EA188) to wolnossący, czterocylindrowy diesel z pompowtryskiwaczami typu PD, opracowany z myślą o autach miejskich, kombi i dostawczych VW: Caddy, Golf IV, Polo. Silnik 1968 cm³, 8-zaworowa głowica, blok żeliwny, rozrząd paskowy. Osiąga 70 KM przy 4000 obr./min i moment 140 Nm przy 2200 obr./min – cechą charakterystyczną jest wysoka elastyczność w całym zakresie. Najważniejsze zalety: legendarna trwałość przy nawet fatalnej obsłudze – SDI uchodzi za silnik „nie do zajechania” przy regularnych wymianach oleju (zalecane co 15 tys. km) i prostych filtrach. Niskie spalanie – na poziomie 5,1–6,2 l/100 km (trasa, mieszane), możliwość jazdy na dowolnym ON, banalność napraw (wiele podzespołów identycznych z innymi silnikami VW). Użytkownicy cenią zeroawaryjność (brak turbo to mniej kosztownych napraw), cichą pracę, przewidywalność i koszt serwisu oraz dostępność części. Wady? Przede wszystkim bardzo słaba dynamika – przyspieszenie do 100 km/h powyżej 15 sekund, a jazda z pełnym ładunkiem (zwłaszcza w Caddy) wymaga planowania manewrów. Silnik bywa głośny (klekocze na wolnych obrotach), po większych przebiegach pojawiały się wycieki spod pokrywy zaworowej, sporadycznie zużycie pompy podciśnienia i awarie prostego układu EGR. Zdarzały się awarie pompowtryskiwaczy, choć były one stosunkowo łatwe i niedrogie w regeneracji. Opinie: jeśli ktoś oczekuje dobrego, „nie do zdarcia” diesla do pracy – to wybór idealny, ale nie dla kierowców poszukujących osiągów czy komfortu klasy premium. SDI poleca się do aut flotowych, kurierskich i miejskich – największą zaletą jest niezawodność i tania, przewidywalna eksploatacja.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik VW 2.0 SDI 8V PD 70KM EA188 – Volkswagen Caddy, Volkswagen...