Silnik 2.0 TDI 16V SCR 75KM/102KM EA288EVO to bazowa wersja popularnego diesla grupy VW stosowana m.in. w Volkswagenie Caddy (V gen.), Golfie, Audi A3 oraz w wybranych użytkowych kombivanach. Konstrukcja: klasyczny blok czterocylindrowy DOHC, turbo o stałej lub prostej zmiennej geometrii (w zależności od wersji), common rail czwartej generacji, SCR/AdBlue, EGR, rozrząd na pasku i nowoczesne sondy NOx. Moc 75KM lub 102KM, z momentem rzędu 250 Nm w zakresie 1400–3000 obr./min. Największe zalety: bardzo niskie spalanie (miasto 5,2–6,0 l, trasa poniżej 5,0 l/100 km), tania eksploatacja, duża tolerancja na gorszej jakości paliwo, bezproblemowa wymiana podstawowych podzespołów (tańsze części), praktyczna niewrażliwość na przeciążenia typowe w transporcie lekkim. Użytkownicy chwalą prostotę obsługi, szybki rozruch nawet w ekstremalnych warunkach (ważne w użytkowych Caddy) oraz przewidywalną, tanią diagnozę najczęstszych bolączek. Wadami są ospałość przy wyższych prędkościach (w pełni załadowany Caddy wymaga redukcji na trasie), szybkie zużycie dwumasowego koła zamachowego, typowe wycieki spod pokrywy zaworowej po większych przebiegach i częste awarie układu AdBlue (szczególnie po mroźnych zimach, zdarza się zamarzanie zbiornika, uszkodzenia pompy i przewodów). Typowe dla najnowszych diesli są także ewentualne koszty wymiany DPF – ważne jest pilnowanie wypalania filtra na trasach. Mechanicy polecają ten silnik do flot, kurierki i miejskiego transportu, pod warunkiem pilnowania serwisu, regularnych wymian płynów i używania dobrego paliwa. Opinie: bardzo pozytywny, niedrogi w obsłudze diesel na codzienny dojazd lub lekki transport, sprawdza się w roli pracownika „na trasy” oraz rodzinnych kombi.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik VW 2.0 TDI 16V SCR 75KM 102KM EA288EVO – Volkswagen Caddy,...