Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105KM była swoistą rewolucją w ofercie marki – silnik diesla z systemem wtrysku Common Rail zyskał duże uznanie wśród użytkowników poszukujących ekonomii i bezawaryjności. Ta jednostka charakteryzuje się niskim spalaniem, wysoką trwałością oraz odpornością na przebiegi, a ponad pół miliona kilometrów nie jest niczym dziwnym dla zadbanych egzemplarzy. Wśród najczęściej spotykanych usterek należy wymienić awarie przepływomierza, zaworu EGR czy osprzętu elektrycznego, ale naprawy tych elementów nie są kosztowne. Sporadycznie problemy pojawiają się z kołem dwumasowym, ale jego wymiana może być połączona z montażem prostszego i trwalszego zamiennika jednomasowego. Sama konstrukcja silnika jest odporna na większość zaniedbań eksploatacyjnych. Minusem jest nieco wyższy poziom hałasu i przeciętna dynamika na niskich obrotach. Wnętrze, choć nieco już archaiczne, wciąż oferuje wygodne fotele i dobrą ergonomię, a zawieszenie zapewnia przyjemne prowadzenie.