Alfa Romeo 145 1.7 I 129KM z silnikiem bokser to już motoryzacyjny rarytas. Jej wyróżniki to fantastyczny dźwięk, sportowe prowadzenie oraz zaawansowana, nietypowa konstrukcja z czterema wałkami rozrządu oraz dwoma paskami. Dynamika jazdy i komfort podróżowania należą do największych zalet tego modelu, ale na drodze napotkać można szereg wyzwań eksploatacyjnych. Usterki rozrządu są częste, wymiana pasków powinna nastąpić nawet co 60 tysięcy kilometrów. Silnik zużywa sporo paliwa i oleju, więc konieczne są regularne kontrole i dokładność serwisowa. Elektronika potrafi płatać figle, a naprawy są czasochłonne i kosztowne, jeśli nie korzysta się z usług wyspecjalizowanych warsztatów. Samochód rekompensuje to wyjątkową trwałością nadwozia i świetnym zawieszeniem. Jest to propozycja dla koneserów, którzy akceptują ryzyko wyższych kosztów utrzymania na rzecz niepowtarzalnych wrażeń z jazdy i oryginalności.