Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 16V 185KM to benzynowe coupe zaprojektowane z myślą o kierowcach oczekujących wysokiego poziomu sportowych emocji i stylu, kosztem pewnych kompromisów w eksploatacji. Czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem o mocy 185 KM oferuje dobre osiągi (przyspieszenie do setki w nieco ponad 8 sekund) i rasowe brzmienie. Za plus uchodzi dynamiczna charakterystyka, świetna praca silnika na wysokich obrotach i duża precyzja układu jezdnego, pozwalające na naprawdę sportowe doznania za kierownicą. Jednak motor 2.2 JTS ma istotne minusy: na zaworach ssących bardzo szybko pojawia się nagar, zwłaszcza przy jeździe miejskiej i słabej jakości paliwie, co może skutkować utratą mocy i koniecznością kosztownego czyszczenia. Układ rozrządu (łańcuchowy) lubi się rozciągać przez wadliwe napinacze i zużywające się wałki rozrządu. Przy przebiegach ponad 120 tys. km naprawa rozrządu oraz serwisowanie układu paliwowego może być kosztowne. Dynamiczna jazda powoduje sporą konsumpcję paliwa (średnio 9-11 l/100 km). Pozytywy to wysoko oceniana trwałość jednostki przy regularnej obsłudze, piękny dźwięk i satysfakcjonująca elastyczność, ale potencjalni właściciele muszą liczyć się z częstą konserwacją układu wtryskowego i tankowaniem wysokooktanowej benzyny. Wnętrze jest przestronne, dobrze wyposażone, z wygodnymi fotelami, lecz widoczność nie jest mocną stroną tego modelu. Brera 2.2 JTS to przykład auta, które daje radość z jazdy, jeśli właściciel zgodzi się na kompromisy związane ze specyfiką tej jednostki napędowej i regularny serwis oraz profilaktykę.