ALFA ROMEO BRERA 2.4 20V JTDM 210KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Alfa Romeo Brera 2.4 20V JTDM 210KM to najmocniejszy wariant wysokoprężny w tej gamie, rzucający wyzwanie konkurencji zarówno wyglądem, jak i osiągami. Pięciocylindrowy turbodiesel o mocy 210 KM i momencie obrotowym 400 Nm gwarantuje bardzo dobre przyspieszenie i elastyczność, a do tego zapewnia niezłe własności jezdne nawet w codziennej eksploatacji. To silnik znany z dobrej opinii o dynamice, kulturze pracy i potencjale do tuningu. Brera 2.4 20V słynie z dobrych wyników spalania jak na oferowaną moc, utrzymując się w mieście w granicach 9-10 l/100 km, a w trasie schodząc poniżej 7 l/100 km. Niestety, wyższa moc oznacza większe obciążenia podzespołów – często wymienianymi wadami są awarie klap dolotowych, pękające głowice przy długotrwałym przeciążeniu oraz szybkie zużycie sprzęgła i dwumasy (może być konieczna regeneracja już po 130-150 tys. km). Dodatkowo, auto jest wyposażone w kosztowny w utrzymaniu DPF i skomplikowany kolektor ssący. Podczas miejskiej eksploatacji potrafią występować problemy z regeneracją filtra cząstek stałych, a naprawa turbosprężarki bywa kosztowna. Mimo to Brera 2.4 20V oferuje niepowtarzalny dźwięk rzędowej piątki, świetne wyposażenie, bardzo dobre trzymanie drogi dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu i włoską stylistykę, która przyciąga spojrzenia. To model dla wymagających, gotowych na wyższe koszty serwisu i napraw, którzy chcą połączyć prestiż, wygodę i sportowy charakter na co dzień.