ALFA ROMEO GIULIA 2.9 V6 24V QV BITURBO 510KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Alfa Romeo Giulia QV 2.9 V6 24V Biturbo 510KM to supersportowy sedan, który przywrócił marce blask w świecie nowoczesnych limuzyn klasy premium. Sercem tego modelu jest aluminiowy, podwójnie doładowany silnik skonstruowany w oparciu o rozwiązania Ferrari, generujący 510 KM oraz aż 610 Nm momentu obrotowego. Wyposażony w zaawansowane rozwiązania (m.in. wtrysk bezpośredni, elektronicznie sterowane układy rozrządu, system dezaktywacji cylindrów), daje fenomenalne osiągi (3,9 sekundy do setki, V-max 308 km/h) i doskonałą trakcję dzięki aktywnemu zawieszeniu i dyferencjałowi z kontrolą trakcji. Wnętrze modelu oczarowuje jakością wykończenia i sportowym klimatem, nie brakuje tu luksusowych dodatków i mocnych akcentów włoskiego stylu. Do największych wad tego modelu należy bardzo wysoki koszt utrzymania, kosztowna obsługa serwisowa i rygorystyczne wymagania dotyczące jakości paliwa i oleju. Typowymi problemami są zużycie elementów turbo przy bardzo dynamicznej jeździe, zużycie elementów układu hamulcowego i zawieszenia (szczególnie przy eksploatacji torowej lub sportowej), a także wysoka cena niektórych części zamiennych. Układ chłodzenia i elektronika wymagają nienagannej kondycji – akumulatory i czujniki mogą ujawniać niedomagania przy sporadycznych przebiegach lub długich postojach. Model ten jest dziś wyznacznikiem prestiżu i osiągów, plasuje się w czołówce sportowych limuzyn świata i dedykowany jest najbardziej wymagającym entuzjastom, szukającym włoskiej finezji i bezkompromisowych osiągów na drodze oraz torze wyścigowym.