ALFA ROMEO GIULIA 2.2 MULTIJET 16V Q4 209KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Alfa Romeo Giulia 2.2 Multijet 16V Q4 209KM to najlepszy przykład połączenia osiągów, nowoczesnej techniki i sportowego charakteru, jaki marka może zaoferować. Wersja Q4 oferuje napęd na cztery koła, co radykalnie poprawia trakcję – zarówno podczas dynamicznej jazdy, jak i w trudnych warunkach pogodowych. Moc 209KM i 470Nm momentu obrotowego pozwalają na przyspieszenie do setki w 6,8 sekundy. Ośmiobiegowy automat ZF, zestrojony przez Alfę, działa miękko, ale też bez zwłoki przy dynamicznej zmianie tempa. Zawieszenie Veloce jest sztywne, precyzyjne i niewzruszone w szybkim pokonywaniu zakrętów – prowadzenie plasuje Giulię w ścisłej czołówce segmentu. Wielką zaletą tego diesla jest jego oszczędność – realne zużycie paliwa w trasie to ok. 6 l/100 km, a nawet przy dynamicznej jeździe nie przekracza 8 litrów. Kabina to fuzja sportu i komfortu: siedzenia są głęboko wyprofilowane, materiały wysokiej jakości, a ergonomia wzorcowa. Systemy wsparcia kierowcy (adaptacyjny tempomat, asystent pasa, monitoring martwego pola) podnoszą poczucie bezpieczeństwa. Jednak sportowy diesel Alfy nie jest bez wad – dźwięk pracy silnika nie wszystkim przypadnie do gustu (to motor o szorstkim, “traktorowym” brzmieniu na wyższych obrotach), a wibracje są odczuwalne zwłaszcza w zimne dni. Użytkownicy donoszą o trwałości jednostki, ale przy dużych przebiegach pojawiają się dodatkowe wydatki na turbosprężarkę, dwumasę, DPF oraz nieliczne przypadki wycieków płynu chłodniczego. Koszty napraw nie odbiegają jednak od średniej dla klasy premium. W codziennej eksploatacji to bardzo wszechstronne, szybkie i wygodne auto o niepowtarzalnym stylu, które staje się coraz bardziej pożądane na rynku używanych samochodów.