ALFA ROMEO GIULIA FL 2.0 16V TURBO MULTIAIR 280KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Faceliftingowa Alfa Romeo Giulia 2.0 16V Turbo MultiAir 280KM to topowy wariant silnika benzynowego, przeznaczony dla kierowców ceniących szybkość, sportowy charakter i technologiczną zaawansowaną konstrukcję. Silnik 2.0 MultiAir o mocy 280KM został zbudowany w całości z aluminium, a dzięki turbosprężarce i innowacyjnemu układowi zmiennych faz rozrządu (MultiAir II/III generacji) potrafi zapewnić naprawdę ekscytujące osiągi – 5,2 sekundy do 100 km/h i prędkość maksymalną 240 km/h. Reakcje na gaz są bardzo szybkie, a elastyczność i gładkość pracy docenią nawet najbardziej wymagający. 8-biegowy automat ZF znakomicie współpracuje z tą jednostką, umożliwiając jazdę relaksacyjną i ekonomiczną oraz błyskawiczną zmianę tempa w każdej chwili. System DNA pozwala dostosować pracę napędu i zawieszenia do indywidualnych preferencji – od komfortowego “N” po sportowe “D”. Po liftingu poprawiono także wykończenie wnętrza (lepsze plastiki, jeszcze wyższa jakość tapicerek) i systemy multimedialne. Kabina to połączenie nowoczesności i klasyki – kierowca docenia duże ekrany, poręczne pokrętła sterowania tempem i bardzo precyzyjny układ jezdny. Wady? Silnik 2.0 Turbo MultiAir ma wyraźne zamiłowanie do paliwa – realne spalanie w mieście to ok. 11-12 l/100km, w trasie 8-9 l/100 km. Awarie dotyczą głównie systemu MultiAir (elektrozawory, sterowanie), sporadycznie zdarzają się problemy z turbosprężarką, czujnikami spalania stukowego i elektroniką układu napędowego. Przy wyższych przebiegach trzeba kontrolować rozciąganie się łańcucha rozrządu i dbać o regularną wymianę filtra oleju. To model dla osób, które docenią sportową duszę, wyśmienite prowadzenie i gotowe są zaakceptować wyższe koszty utrzymania w zamian za wyjątkowe wrażenia z jazdy.