ALFA ROMEO GIULIA FL 2.2 MULTIJET 16V Q4 209KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Faceliftingowa Alfa Romeo Giulia 2.2 Multijet 16V Q4 209KM to propozycja dla tych, którzy oczekują nie tylko perfekcyjnego prowadzenia, ale i wszechstronności napędu na cztery koła. Wersja ta łączy bardzo wysoką moc (209KM) i moment 470Nm z wyjątkową zwinnością oraz fenomenalną trakcją w każdych warunkach. Połączenie diesla z napędem Q4 i automatyczną skrzynią ZF sprawia, że auto przyspiesza do setki w 6,8 sekundy i nawet dynamiczna jazda nie powoduje wzrostu spalania – realnie, w trasie można utrzymać zużycie na poziomie ok. 6,5 l/100 km, a miejskie osiąga wartości 7,5-8 l/100 km. Po lifcie poprawiono wyposażenie i wykończenie wnętrza: lepsze systemy multimedialne, większe ekrany, wyższej jakości plastiki w kabinie i bogatsze opcje asystentów bezpieczeństwa. Giulia FL zachwyca wyważeniem, sztywnością zawieszenia i zwinnością na zakrętach – nie ustępuje w tej dziedzinie konkurencji niemieckiej. Wady? Tak jak w starszych dieslach, mogą pojawić się wibracje i typowy, mniej wyrafinowany dźwięk pracy silnika. Zdarzają się problemy z DPF lub EGR, choć konstrukcja jest już bardzo dopracowana na tym etapie. Użytkownicy zgłaszają pojedyncze przypadki awarii pomp, turbo powyżej 200 tys. km, oraz zużycie sprzęgła dwumasy. Elektronika bywa mniej kapryśna niż przed liftem, lecz przy wysokim przebiegu pojawiają się usterki czujników i systemów wspomagających. To auto dla kogoś, kto szuka trwałego, dynamicznego i oryginalnego samochodu o sportowym charakterze i luksusowym wykończeniu, który doskonale sprawdzi się na długich trasach oraz w codziennej eksploatacji.