Alfa Romeo GT 1.8 16V Twin Spark 140KM to propozycja dla tych, którzy poszukują połączenia kompaktowego coupe ze sportowym charakterem i elegancką linią nadwozia. Pod maską pracuje silnik Twin Spark, znany ze stosunkowo wysokiej kultury pracy, dwóch świec zapłonowych na cylinder i dobrej elastyczności, mimo że moc 140 KM w dzisiejszych realiach nie budzi już takiego respektu. Auto doskonale spisuje się w warunkach miejskich i na trasie, oferując przyjemność prowadzenia dzięki precyzyjnej skrzyni biegów, dopracowanemu układowi kierowniczemu oraz zrównoważonemu zawieszeniu. Największą zaletą modelu GT jest ponadczasowa stylistyka – linia nadwozia nie starzeje się, a sylwetka jest rozpoznawalna i szanowana wśród entuzjastów motoryzacji. Dobrze zaprojektowane, komfortowe wnętrze, często spotykane w wersji skórzanej, dodatkowo podnosi prestiż GT. Jednak nie jest to samochód pozbawiony wad. Twin Spark wymaga regularnej obsługi, a największą bolączką są awarie wariatora zmiennych faz rozrządu, zużycie panewek i wycieki oleju z pokrywy zaworowej. Typowe są także awarie cewek i świec zapłonowych oraz drobna elektronika wnętrza – zdarzają się problemy z klimatyzacją, czujnikami i centralnym zamkiem. Koszty serwisu są umiarkowane, ale części zamienne do niektórych elementów mechaniki mogą być droższe niż do popularnych modeli. Należy zwrócić uwagę na rdzę na progach i krawędziach drzwi oraz zadbać o stan lakieru. Model polecany dla kierowców świadomych wymagań jednostek Twin Spark, ceniących styl oraz przyjemność z jazdy klasycznym już coupe.