ALFA ROMEO MITO FL 1.4 TB 16V MULTIAIR 140KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Alfa Romeo MiTo FL 1.4 TB 16V MultiAir 140KM to odmiana, w której nacisk położono na połączenie dynamicznych osiągów, zaawansowanej technologii i miejskiego charakteru. Silnik MultiAir o mocy 140 KM wykorzystuje innowacyjny system zmiennego sterowania zaworami dolotowymi, co przekłada się na liniowe rozwijanie mocy, płynną reakcję na gaz i niskie spalanie w porównaniu do osiągów. Przyspieszenie do setki trwa nieco ponad 8 sekund, a maksymalna prędkość sięga 210 km/h, co gwarantuje sporo przyjemności zarówno w mieście, jak i na trasie. Model wyróżnia się zwartą sylwetką po liftingu – detale jak nowy grill, LED-owe światła do jazdy dziennej czy atrakcyjniejsze felgi podkreślają sportowy styl. Kabina jest zaskakująco przestronna, fotele sportowe dobrze trzymają w zakrętach, a obsługa multimediów została uproszczona. W wersji FL poprawiono również wyciszenie wnętrza oraz materiały wykończeniowe. W codziennej użytkowości MiTo MultiAir 140KM zachwyca szybkością reakcji, precyzją prowadzenia i skutecznym zawieszeniem, które daje dużo pewności nawet podczas szybszych manewrów. Do głównych wad należy zaliczyć koszty serwisowe związane z systemem MultiAir – regularna wymiana oleju, dbałość o czystość układu i wymiana elektrozaworów przy zaniedbaniach mogą podnieść koszt eksploatacji. Turbosprężarka w dynamicznych egzemplarzach potrafi zużyć się szybciej, szczególnie przy rzadko wymienianym oleju. Zdarzają się drobne awarie elektroniki i kłopoty z czujnikami systemu DNA oraz funkcjonalnością centralnego zamka czy klimatyzacji. Średnie spalanie przy spokojnej jeździe wynosi ok. 7 l/100 km, przy dynamicznej może przekroczyć 9. Zawieszenie jest kompromisowe – sztywne, dające dużo pewności, lecz komfort na złych drogach bywa ograniczony. MiTo w tej odmianie najlepiej sprawdzi się u osób aktywnych i ceniących styl; z odpowiednim serwisem oferuje trwałość, satysfakcję z jazdy i unikatowy klimat włoskiej motoryzacji.