ALFA ROMEO STELVIO 2.2 MULTIJET 16V 150KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Alfa Romeo Stelvio 2.2 Multijet 16V 150KM to najpopularniejszy wariant wysokoprężny – wybierany głównie przez flotę i osoby pokonujące duże przebiegi, ceniące niskie koszty eksploatacji i włoski styl. Dwulitrowy diesel wyposażono w system common rail najnowszej generacji, turbosprężarkę o zmiennej geometrii i 6-biegową skrzynię manualną lub automat ZF. Moc 150 KM zapewnia dynamiczne, choć umiarkowanie sportowe osiągi: do setki w 9,7 sekundy i prędkość maksymalna ok. 210 km/h. Plusem wersji 2.2 JTD jest bardzo niskie spalanie – realnie w granicach 6-6,5 l/100 km w trasie, do ok. 8,5 l/100 km w mieście. Auto prowadzi się pewnie dzięki dobrej równowadze zawieszenia i napędowi na tylną (lub cztery) oś. Komfort jazdy poprawia dopracowane wyciszenie kabiny, wygodne fotele i solidne multimedia (w wersjach po lifcie). Wady tej wersji to typowe przypadłości diesli: konieczność regularnego wypalania DPF (wskazane dłuższe trasy), awaryjność zaworu EGR przy krótkich przejazdach i wyższych przebiegach, zużycie dwumasowego koła zamachowego i sprzęgła w eksploatacji miejskiej lub przy intensywnym starcie z miejsca. Właściciele raportują pojedyncze przypadki problemów z elektroniką, systemem infotainment i centralnym zamkiem, sporadycznie również z drobnostkami tapicerskimi. Stelvio 2.2 150KM cenione jest za odporność na duże przebiegi oraz ekonomię, a przy prawidłowym serwisie potrafi przejechać setki tysięcy kilometrów bez poważnych awarii. To znakomity wybór na rodzinny, długodystansowy SUV premium z włoskim temperamentem i rozsądnym bilansem codziennych kosztów.