ALFA ROMEO STELVIO 2.2 MULTIJET 16V 180KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Stelvio 2.2 Multijet 16V 180KM to rozsądny kompromis pomiędzy mocą a kosztami eksploatacji w segmencie SUV premium. Nowoczesny diesel 2.2 z systemem common rail i turbiną o zmiennej geometrii generuje 180 KM i aż 450 Nm momentu, co przekłada się na bardzo dobre osiągi: do setki auto przyspiesza w około 7,6 s, przy czym dynamika jazdy wyczuwalna jest praktycznie w każdym zakresie obrotów. Model występuje często z napędem na tylną lub cztery koła (Q4), choć nawet w wersji RWD auto prowadzi się pewnie i lekko, dając dużo frajdy kierowcy. Zalety tej wersji to zwinność, precyzja układu kierowniczego, komfortowe i pewne wybieranie nierówności oraz niskie spalanie w trasie. Wyposażenie jest z reguły bardzo bogate: skórzane fotele, asystenci jazdy, system multimedialny i rozbudowane nagłośnienie. Użytkownicy chwalą trwałość mechaniki, o ile przestrzegają wymian rozrządu i używają dobrej jakości oleju. Na liście mankamentów widnieją typowe dla diesla wady: sporadycznie zapychający się DPF w autach eksploatowanych głównie w mieście, awarie EGR po wysokim przebiegu oraz pojedyncze przypadki wycieków z uszczelek obudowy silnika. Zdarzają się też drobne kłopoty z elektroniką skrzyni oraz czujnikami. Zawieszenie, bardzo komfortowe, wymaga naprawy przy przebiegach ok. 100-120 tys. km, a sprzęgło/dwumasa mogą zużyć się szybciej przy agresywnej jeździe. Stelvio 180KM idealnie sprawdza się zarówno jako rodzinny SUV na dłuższe podróże, jak i efektowny towarzysz codziennego użytkowania.