Audi 100 C4 2.3E 133KM jest cenione za dynamiczniejszy, pięciocylindrowy silnik, który buduje legendę trwałości i niepowtarzalny dźwięk pracy. Motor 2.3E typu NG jest bardzo elastyczny, dobrze znosi gaz, a przy regularnych serwisach osiąga bardzo wysokie przebiegi. Osiągi są satysfakcjonujące – sprint do setki w okolicy 10 sekund, prędkość maksymalna powyżej 200 km/h, a przy tym umiarkowane spalanie jak na pojemność (8–10 litrów w trasie, do 12 w mieście przy dynamicznej jeździe). Komfort wnętrza, charakterystyczny dla klasycznych Audi, to cichy środek, duże fotele i szeroka kabina. Plusem jest także bardzo dobra dostępność części mechanicznych i prosta obsługa układu wtryskowego KE-Jetronic. Wady – to klasyczne usterki: wycieki oleju z głowicy, zużycie przepływomierza i czujników temperatury, sporadyczne wahania obrotów zwłaszcza przy niedrożnych przewodach podciśnienia. Zdarzają się także awarie przepustnicy i zwarcia w starej instalacji elektrycznej. Zawieszenie trwałe, lecz wymaga inwestycji przy wyższych przebiegach (wahacze, amortyzatory, tuleje). Korozja atakuje w newralgicznych punktach – progi i nadkola. Audik 2.3E to doskonała baza dla miłośników klasyków, gibki rodzinny sedan lub kombi na bardzo długie przebiegi, jeśli pilnuje się kontroli płynów i regularnych serwisów. Często polecany do LPG, co dodatkowo obniża rachunki eksploatacyjne.