AUDI 100 C4 2.8E V6 174KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Najmocniejszy wariant benzynowy – Audi 100 C4 2.8E V6 174KM – to symbol prestiżu, komfortu i możliwości, jakimi szczyciła się marka w latach 90. Sześciocylindrowa jednostka oferuje fenomenalną kulturę pracy, świetny dźwięk, bardzo dobre osiągi i dynamikę zbliżoną do współczesnych sedanów klasy wyższej (0-100 km/h w okolicach 8,5 sekundy). Zaletą jest płynność działania automatycznej skrzyni, bogate wyposażenie (klimatyzacja, podgrzewane fotele, tempomat, ABS), ogromna wygoda w trasie oraz bardzo dobra odporność na korozję karoserii. Model ceni się za łatwość prowadzenia i stabilność na zakrętach – to auto stworzone do szybkiego, dalekiego cruisingu. Wadą silnika są spore koszty serwisu: rozrząd wymieniamy co 90 tys. km, a części do V6-ki bywają coraz droższe. Po latach typowe są wycieki oleju z każdej uszczelki, rozciągające się łańcuchy rozrządu, awarie cewek, przepływomierzy oraz drobnych modułów elektroniki. Spalanie miejskie sięga realnie 13–15 litrów, w trasie rzadko schodzi poniżej 9. Komfort bywa okupiony dość twardą deską rozdzielczą i możliwymi trzeszczeniami elementów wnętrza. Samochód ten jest dziś klasykiem o rosnącej wartości, polecanym dla prawdziwych pasjonatów oraz osób chcących wygodnie podróżować w unikatowym stylu, akceptując kosztowną obsługę i większą troskę o regularne serwisy.