Audi 80 B4 1.6E 101KM to benzynowa wersja kultowego sedana bazująca na jednostce ABT – motoryzacyjne wcielenie prostoty i kompromisu między ekonomią a wystarczającą dynamiką. Silnik zasilany jest jednopunktowym wtryskiem, pracy towarzyszy typowa dla Audi kultura i cichy chód. Jest to motor uznawany za niedrogiego w eksploatacji, idealnego do miasta i spokojnych tras – realne spalanie mieści się w granicach 7–8 l/100km, a przy korzystaniu z autostrady niewiele ponad 9 l. Plusem jest szeroka dostępność części, tania obsługa oraz świetna współpraca z instalacją LPG. Największą zaletą tego wariantu pozostaje odporność na awarie: motor rzadko sprawia problemy, a usterki ograniczają się zazwyczaj do drobnych wycieków oleju z uszczelek pokrywy zaworowej, sporadycznie awarii cewki czy czujników temperatury. Samochód prowadzi się pewnie, zawieszenie jest zestrojone raczej komfortowo i dobrze znosi polskie drogi. Wadą wersji 1.6E bywa nieco ospała dynamika – przy pełnym obciążeniu i w trasie auto wymaga sporo cierpliwości przy wyprzedzaniu lub pod górę. Wnętrze zachowało klasyczną ergonomię – proste, przestronne, solidnie zmontowane fotele i wykończenie. Elektronika nie nastręcza problemów – awarie dotyczą sporadycznie zamków centralnych lub przełączników. Model dobrze radzi sobie z upływem czasu – nie rdzewieje intensywnie dzięki cynkowaniu, a klasyczna linia nadwozia ciągle przyciąga miłośników marki. Wersja 1.6E jest szczególnie polecana tanim, prostym użytkownikom, którzy oczekują solidności, tanich napraw i przy okazji chcą korzystać z instalacji gazowej bez obaw o kondycję jednostki.