Audi A1 8X 1.2 8V TFSI 86KM to miejski hatchback klasy premium, który łączy styl, oszczędność i dopracowaną technologię. Pod maską pracuje turbodoładowany silnik benzynowy, który zapewnia dobre osiągi (0-100 km/h w 11,3 sekund, V-max ok. 180 km/h) przy niewielkim zużyciu paliwa – realne spalanie w ruchu miejskim waha się w granicach 6-7 l/100 km, w trasie można zejść do 5 l. Największą zaletą modelu jest świeży, nowoczesny design, precyzja prowadzenia i świetne wyciszenie wnętrza. Plusem pozostaje ergonomia deski rozdzielczej, dobrej jakości tapicerki i przemyślane systemy multimedialne, które, jak na segment B, podnoszą komfort jazdy na wysoki poziom. Wersja ta nadaje się do jazdy zarówno w warunkach miejskich, jak i na dłuższych trasach – zawieszenie jest kompromisem między wygodą a pewnością prowadzenia, układ kierowniczy działa lekko, a skrzynie biegów są dobrze zestopniowane. Najczęstsze wady modelu związane są z silnikiem 1.2 TFSI – przede wszystkim użytkownicy zgłaszają awarie cewek i świec zapłonowych, sporadyczne zużycie łańcucha rozrządu (rozciąganie się elementów napędu przy większych przebiegach), a także wycieki oleju spod pokrywy zaworowej czy uszczelniaczy. Zdarzają się awarie przepustnicy, które objawiają się nierówną pracą na biegu jałowym lub spadkiem mocy. Elektronika wnętrza, choć nowoczesna, może być kapryśna – typowo w tej generacji pojawiają się błędy w komunikacji między modułami, czujniki parkowania, multimedia czy systemy Bluetooth. Większość napraw jest możliwa w autoryzowanych serwisach i nie należy do bardzo kosztownych, choć wymiana rozrządu czy poważniejsze naprawy potrafią obciążyć portfel. A1 1.2 TFSI nie jest polecane do montażu LPG, a przeglądy warto wykonywać częściej niż sugeruje producent, by uniknąć kosztownych niespodzianek. Model sprawdzi się u młodych, miejskich użytkowników oraz kierowców szukających niedrogiego, a bardzo stylowego auta do miasta i na krótkie trasy, ceniących prestiż marki Audi oraz wysoką jakość wykonania.