Audi A1 GB 40 TFSI 200KM DKZC to topowa, sportowa odmiana miejskiego modelu w najnowszej generacji – swoiste GTI w klasie premium, wyposażone w silnik 2.0 TFSI o mocy 200 KM i momencie 320 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 235 km/h, co pozwala na pełnię sportowych doznań podczas jazdy. Plusem tej wersji jest zaawansowane zawieszenie (sztywniejsze i precyzyjnie zestrojone), rozbudowany pakiet multimediów i systemów bezpieczeństwa, adaptacyjny tempomat oraz duża ilość asystentów jazdy podnoszących komfort zarówno w mieście, jak i podczas szybkiej jazdy po trasie. Fotele zapewniają bardzo dobre podparcie, wnętrze dopracowano zarówno pod względem designu, jak i materiałów. Sportowa charakterystyka nie odbiera modelowi codziennej praktyczności – bagażnik mieści się w czołówce segmentu, a miejsca w kabinie nie brakuje. Wady edycji 40 TFSI to typowe niedogodności silników wysokim stopniu doładowania – narażone są na zużycie cewek i świec, wycieki oleju przy bardzo dynamicznej eksploatacji oraz konieczność częstych i drogich wymian osprzętu przy przebiegach powyżej 100 tys. km. Koszty serwisowe, ze względu na złożoność układu, przewyższają standardowe odmiany A1. Bywa, że użytkownicy skarżą się na awarie DQ381 S-Tronic przy intensywnych startach oraz drobne niedomagania elektroniki (multimedia, systemy bezpieczeństwa). Realne spalanie rzadko spada poniżej 8 l/100 km, a dynamiczna jazda to 11–12 l. Do auta najlepiej podchodzić z pasją i świadomością wyzwań: to wybór dla entuzjasty, który chce mieć sportowy hot-hatch w garniturze segmentu premium.