Dieselowa wersja Audi A2 1.4 TDI 75KM z silnikami AMF, BAY lub BHC to najpopularniejsza i najbardziej uniwersalna odmiana modelu – ceniona za bardzo niskie spalanie (4–5 l/100 km w trasie, 5,5–6 l w mieście), wysoką trwałość jednostki oraz możliwość pokonywania dużych przebiegów bez poważniejszych inwestycji w mechanikę. Motor trzycylindrowy, z pompowtryskiwaczami, cechuje się gwarantowaną trwałością powyżej 300 tys. km przy regularnym serwisie. Zaletą tej wersji jest świetna dynamika na trasie oraz niskie koszty użytkowania – prosta konstrukcja napędu i szeroka dostępność zamienników. Plusem jest duża żywotność turbosprężarki oraz możliwość stosunkowo taniej regeneracji. Model 1.4 TDI dobrze znosi instalację LPG/CNG (rzadziej stosowane), co bywa ciekawe dla bardziej wymagających ekonomicznie użytkowników. Wady – to przede wszystkim sztywna, pracująca głośno jednostka (trzy cylindry, brak dobrej izolacji akustycznej). Użytkownicy często narzekają na awarie pompowtryskiwaczy (kosztowne w regeneracji), zużycie sprzęgła (szczególnie przy jeździe miejskiej), typowe wycieki oleju z turbo i uszczelnień, a także sporadyczne awarie turbosprężarki przy zduszonych przebiegach. Wysokie przebiegi generują dodatkowe koszty: wymiana wahaczy, tulei zawieszenia, amortyzatorów. Aluminiowa karoseria, choć odporna na rdzę, bywa droga w naprawach po stłuczkach. Wnętrze, ergonomiczne i przestronne, ma sporadyczne usterki elektryki – szyb, wskaźników, centralnego zamka. Audi A2 1.4 TDI pozostaje samochodem dla osób świadomie nastawionych na ekonomiczną jazdę i akceptujących surowy klimat oraz niskie koszty długoterminowej eksploatacji.