Najmocniejsza odmiana benzynowa Audi A2 1.6 16V FSI 110KM to auto wyprzedzające swoje czasy – silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI) w miejskiej aluminiowej bryle. Charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką – 0-100 km/h w ok. 9 sekund, elastyczność i frajda z jazdy stoją na naprawdę wysokim poziomie przy korzystnym zużyciu paliwa (w trasie ok. 6 l, w mieście wzrasta do 8–9 l). Wielką zaletą tej wersji jest możliwość dynamicznej jazdy i wysokiej kultury pracy silnika. Układ jezdny został zestrojony pod kątem kompromisu między komfortem a sztywnością – na autostradzie A2 FSI daje poczucie stabilności, krótki zwis tylny sprzyja zwinności w mieście. Wady – niestety FSI uchodzi za silnik wymagający: źle znosi kiepską jakość paliwa (zalecana benzyna premium), wymaga bezwzględnej dbałości o wymiany oleju i filtrów; typowe awarie to nagar na zaworach ssących, wycieki oleju z obudowy rozrządu, zużycie cewek lub raski napędu rozrządu. Szczególnie kosztowna bywa wymiana wtryskiwaczy lub czujników – serwis FSI powinien znać specyfikę tej jednostki. Komfort jazdy, choć relatywnie wysoki, potrafi być zakłócony przez sztywne zawieszenie i wibracje na kiepskich drogach. Elektronika potrafi zaskoczyć pojedynczymi błędami czujników, drobne usterki zdarzają się w systemie start/stop czy wskaźnikach deski rozdzielczej. Aluminiowe nadwozie, jak w innych wersjach, to gwarancja braku korozji i niskiej masy przy wysokich kosztach ewentualnych napraw powypadkowych. A2 1.6 FSI jest szczególnie polecane miłośnikom nowoczesnych technologii, aktywnej jazdy i niskiej masy, gotowych na bardziej wymagającą eksploatację oraz delikatnie podwyższone koszty serwisu.