Audi A3 8P 2.0 TDI 8V 140KM PD BMM to wariant występujący w modelach po liftingu z charakterystycznym, ośmiozaworowym układem głowicy, który w opinii wielu mechaników jest mniej awaryjny i nieco bardziej odporny na poważne awarie niż wersje 16V. Silnik BMM wyróżnia się rewelacyjną elastycznością oraz bardzo dobrym przebiegiem momentu już od niskich obrotów, co przekłada się na dynamikę dostępną niemal zawsze pod pedałem gazu. Plusem BMM jest także wysoka odporność na pękanie głowicy i nieco tańsza obsługa serwisowa względem wariantów 16-zaworowych. Realne spalanie (przy regularnych trasach) mieści się w granicach 5,2–6,5 l/100 km, a przy spokojnej jeździe można zejść do poziomu czystej legendy diesli VW/Audi. W codziennej eksploatacji samochód słynie z trwałości pompowtryskiwaczy (choć w końcu również wymagają regeneracji), dobrej odporności na awarie turbosprężarki i trwałości rozrządu, jeśli jest wymieniany na czas. Wady modelu BMM to przede wszystkim typowe dylematy 2.0 TDI PD – wycieki oleju z okolic głowicy, uszczelek, turbo czy miski, awarie dwumasowego koła zamachowego (intensywna eksploatacja w mieście zwiększa ryzyko) oraz problemy z zaworem EGR. Elektronika, choć nieszczególnie problematyczna, bywa kapryśna – najczęściej psuje się czujnik temperatury, ABS czy wskaźniki. Przy bardzo wysokich przebiegach zdarzają się wycieki z chłodnicy EGR i przypadki uszkodzeń turbosprężarki, which can be regenerated. Zawieszenie jest solidne, zaprojektowane na złe drogi, chociaż przy przebiegach powyżej 200 tys. km amortyzatory i tuleje najlepiej wymienić. Wnętrze – ciche i wygodne, dobrze trzyma wartość na rynku wtórnym. Model ten jest chwalony przez flotowców i osoby oczekujące bezproblemowych przebiegów powyżej 300 tys. km. To znakomity kompromis ceny, jakości i trwałości – był jedną z najbardziej udanych konstrukcji diesla Audi końca lat 2000.