Audi A4 B5 2.4 165KM to propozycja dla tych, którzy chcą poczuć smak V6-ki w bardziej „portfelowo” przystępnym wydaniu niż 2.8. Sześciocylindrowa, 30-zaworowa jednostka AZA (później AML) zapewnia moc 165KM oraz komfortową jazdę z płynnym rozwijaniem mocy – do 100 km/h przyspiesza w 8,6 s, a prędkość maksymalna przekracza 225 km/h. Motor cechuje się wysoką kulturą pracy oraz pięknym dźwiękiem (szczególnie na wysokich obrotach), a auto doskonale sprawdza się zarówno na trasie, jak i miejskich odcinkach. Plusem tej wersji jest trwałość – przy regularnym serwisie i dobrej jakości oleju, silniki bez problemów wytrzymują 400 tys. km. Wnętrze pozostaje przytulne, z szeroką gamą wyposażenia: climatronic, podgrzewane fotele, komputer pokładowy, skóra, automat. Wady typowe to wycieki oleju z pokrywy zaworowej i simmeringów, sporadyczne dławienie się silnika przy niedrożnych wariatorach rozrządu, problemy z przepływomierzem i świecami zapłonowymi. Naprawa rozrządu i pasków (trzy wałki rozrządu) jest kosztowna i wymaga specjalisty. Przy wysokim przebiegu dochodzi zużycie katalizatorów i sond lambda. Spalanie: w mieście ok. 11,5-13 l/100 km, na trasie 8,5-9,5 l. Zawieszenie jest komfortowe, pięciowahaczowe – idealne na autostrady, ale wymaga inwestycji co 120-150 tys. km. Elektronika – awarie wskaźników, szyb, centralnego zamka, drobiazgi. To auto dla osób ceniących komfort, klasę i płynność jazdy, nie oczekujących niskich kosztów serwisu ani eksploatacji – radość daje tutaj kultura, dźwięk i trwałość, nie ekonomia.