Najmocniejsza odmiana benzynowa przed S4 – wersja AJL 1.8 20V Turbo 180KM – to sportowa wizytówka A4 FL, ceniona przez miłośników mocnych youngtimerów. Silnik 20VT w tej wersji osiąga 180KM, świetnie znosi tuning i regularnie podkręcany jest powyżej 200KM przez pasjonatów. Przyspieszenie do 100 km/h trwa ok. 7,7 s, realne spalanie 9–11 l/100 km zależnie od stylu jazdy. Model AJL wyróżnia się solidnym osprzętem: wzmocnione turbo (K03s), intercooler, lepszy program sterujący i bogate wyposażenie (climatronic, xenony, sportowy układ hamulcowy, często quattro). Plusem jest wytrzymałość jednostki przy odpowiedniej obsłudze (wymiana oleju co 10 tys. km, regularnie rozrząd, monitorowanie turbo po dynamicznej jeździe). Typowe wady: wycieki oleju spod dekli, szybkie zużycie turbo przy braku wychładzania, awarie zapłonu (cewki, świece), czasem problemy z ofertą paliw niskiej jakości (zatarcia wtrysków). Sporadycznie pojawiają się drobne awarie elektroniki, serwomotorów klap w dolocie, wycieki płynu z układu chłodzenia, zaniedbane egzemplarze mają też problemy z układem zawieszenia (tuleje, amory). Odmiana AJL zyskuje na wartości wśród miłośników klasycznych Audi z potencjałem na szybkie daily i bazę pod rozbudowany tuning.