AUDI A4 B6 2.0 16V FSI 150KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A4 B6 2.0 16V FSI 150KM reprezentuje początek nowoczesnej ery w benzynowych silnikach koncernu: jednostka FSI jako jedna z pierwszych w segmencie klasy średniej wyposażona była w bezpośredni wtrysk paliwa. Motor o mocy 150 KM (oznaczenie ALT) oferuje świetną elastyczność, cichą pracę i dobre osiągi (przyspieszenie do 100km/h w 9,4 s, V-max nieco ponad 210km/h), przy relatywnie umiarkowanym spalaniu – w trasie 6,5–7,5l/100km, po mieście często ok. 9–10l. Plusem tej jednostki jest kultura jazdy, natychmiastowa reakcja na gaz i dynamika, która pozwala komfortowo wyprzedzać nawet na krótkich odcinkach. Kabina Audi A4 B6 z motorem FSI to najczęściej bogate wyposażenie: klimatronik, dobre nagłośnienie, elektryka siedzeń i lusterek oraz szeroko rozumiany standard klasy premium. Największe plusy tej wersji to odporność na wysokie przebiegi – jeśli dbasz o terminowe wymiany oleju, filtrów i tankowanie wysokooktanowego paliwa. Niestety wady to przede wszystkim: wysokie wymagania jakości paliwa (zalecana benzyna 98, wręcz unikać E10), skłonność do powstawania nagaru na zaworach ssących (efekt bezpośredniego wtrysku), dość drogie wtryskiwacze paliwa i sporadyczne usterki cewek zapłonowych. Wraz z przebiegiem mogą pojawiać się wycieki oleju spod pokrywy zaworowej, z pompy próżniowej, oraz uszkodzenia sond lambda. Model nie przepada za LPG (montaż może skończyć się problemami z głowicą i zaworami). Rozrząd napędzany paskiem wymaga wymiany co 90 tys. km, a zaniedbania kończą się poważnymi kosztami remontowymi. Elektronika auta jest przeciętna – awarie kluczyków, wskaźników czy centralnego zamka są typowe dla tej generacji. Zawieszenie dobrze radzi sobie z polskimi drogami, choć po 180 tys. km wymaga kapitalnego remontu (tuleje, amortyzatory, końcówki drążków). Audi A4 B6 2.0 FSI 150KM to frajda z jazdy i oszczędność pod warunkiem troskliwej obsługi, regularnego serwisu i tankowania odpowiedniego paliwa – auto na lata, jeśli nie oczekujesz możliwości taniego montażu gazu i ustawicznego cięcia kosztów eksploatacji.