Diesel 2.5 TDI 155KM z kodem silnika AYM to kompromisowy wybór w gamie sześciocylindrowych silników w Audi A4 B6. Motor o pojemności 2.5 l generuje 155 KM oraz moment 310 Nm, co zapewnia przyspieszenie do setki w ok. 9,2 sekundy i elastyczność nieosiągalną dla czterocylindrowych diesli z tamtego okresu. Największym autem tej odmiany jest kultura pracy sześciocylindrowca, niskie wibracje, dobre osiągi również podczas jazdy autostradowej i możliwość holowania cięższych przyczep. Realne spalanie wynosi 7–8l/100km w trasie, ok. 9l w mieście. Jednak użytkowanie tej wersji wiąże się z klasycznymi bolączkami V6 TDI: sporadyczne awarie wałków rozrządu (zaniedbania wymian oleju lub stosowanie słabych płynów prowadzi do ich zatarcia), wycieki oleju spod pokrywy zaworowej, pompy wtryskowej i turbo, kosztowny rozrząd (dwa paski, wiele rolek, duże koszty serwisu), sporadyczne problemy z dwumasowym kołem zamachowym oraz wtryskiwaczami. Sprzęgło jest trwałe, ale przy dużych przebiegach wymaga wymiany. Zawieszenie pięciowahaczowe dobrze znosi długie trasy, choć regeneracja po 180–200 tys. km jest nieunikniona. Po stronie wnętrza: ogrom wygody, solidne wykończenie, przestronna kabina i bardzo dobre wygłuszenie. Elektronika jest dopracowana jak na początek XXI w., ale zdarzają się pojedyncze awarie wskaźników, zamków czy sterowania klimatyzacją. Model AYM poleca się użytkownikom świadomie wybierającym komfort, prestiż i trwałość za wyższą cenę obsługi. Czysty diesel V6 na trasę, do dużych przebiegów, nie dla amatorów miejskich sprintów, ani osób szukających tanich kosztów eksploatacji.