Audi A4 B7 1.8 T 163KM to jeden z najbardziej popularnych wariantów dla kierowców poszukujących kompromisu między dynamiką a rozsądnym kosztem utrzymania w segmencie premium sedanów. Silnik BFB to znana i lubiana jednostka turbo generująca 163KM i 225Nm, zapewniająca bardzo dobre parametry jazdy: rozpędzanie do 100 km/h trwa ok. 8,6 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 215 km/h. Wielką zaletą jednostki 1.8T jest sprawdzona konstrukcja, kompatybilność z instalacjami LPG (przy dobrej sekwencji i serwisie głowicy), wysoka odporność na duże przebiegi (przy regularnym serwisie i wymianach oleju co 10 tys. km nie robią wrażenia przebiegi do 400 tys. km). Model bardzo dobrze znosi tuning – prosta zmiana mapy pozwala podnieść moc do 200 KM i więcej przy oryginalnych podzespołach. Bardzo korzystną cechą A4 B7 jest kompromis prowadzenia: zawieszenie jest wystarczająco komfortowe na codzień, a jednocześnie daje pewność w dynamicznych zakrętach. Wyposażenie tych wersji często obejmuje climatronic, dobre audio, wygodne siedzenia, sporą ergonomię i miejsce w kabinie – typowe cechy klasy B7. Wady? Najczęstsze problemy to wycieki oleju spod pokrywy zaworowej, z turbo i okolic simmeringów wału. Po 150–200 tys. km konieczna bywa regeneracja turbosprężarki. Rozrząd napędzany paskiem wymaga wymiany co 90 tys. km, a jego zaniedbanie kończy się kosztowną naprawą. Przy LPG trzeba pamiętać o regularnej regulacji luzów zaworowych. Awaryjność cewek i świec zapłonowych jest dość wysoka (wymiana ok. co 40–60 tys. km). Po większych przebiegach spotyka się drobne awarie przepływomierza, programatora N75 i przypadki mieszania się oleju z płynem chłodniczym (uszczelka głowicy). Zawieszenie wymaga wymiany zużytych elementów gumowych co 120–170 tys. km; amortyzatory, tuleje itp. Elektronika auta jest mało kapryśna, choć typowe są drobiazgi w zamkach, wskaźnikach, klimatyzacji. Model ten to idealny kompromis na co dzień – dynamiczny, ale niezbyt kosztowny w serwisie, dający szerokie możliwości modyfikacji i często wybierany na daily przez entuzjastów marki.