Audi A4 B8 2.0 16V TFSI 180KM to wersja pośrednia między budżetowymi benzynami i flagowymi S-line. Czterocylindrowa benzyna wyposażona w turbo, bezpośredni wtrysk i zmienne fazy rozrządu generuje moc 180 KM i 320 Nm momentu, co w codziennej jeździe daje przyspieszenie do setki w 7,9 s oraz wyraźnie odczuwalną elastyczność nawet przy pełnym obciążeniu. Zaletą tej wersji jest niewielkie spalanie w trasie (6,5–7,5 l/100 km), dobra charakterystyka miejskich osiągów oraz wygodne wyposażenie bliskie topowym odmianom – climatronic, tempomat, systemy bezpieczeństwa, komfortowe, przestronne wnętrze ze stylowym wykończeniem. Kabina jest dobrze wyciszona, a bogaty pakiet opcji pozwala dopasować auto do własnych potrzeb. Spora popularność tej wersji przekłada się na szeroką dostępność części zamiennych, a niezawodność pod warunkiem przestrzegania serwisów stoi na wysokim poziomie. Wadami silnika 2.0 TFSI są te same bolączki co wszystkich turbo benzyn Audi z tego okresu: rozciągający się łańcuch rozrządu (interwały nawet co 100 tys. km), konieczność regularnego czyszczenia nagaru na zaworach, typowe wycieki oleju z pokryw zaworowych i podstawy turbo, czasem przypadki awarii pompy wody i chłodnicy oleju. Spotykane są też awarie cewek i świec (konieczna wymiana po 60–80 tys. km), przypadki mieszania oleju z płynem chłodniczym (uszczelka pod głowicą przy przebiegach powyżej 200 tys. km). Zawieszenie zapewnia ponadprzeciętny komfort, lecz wymaga renowacji elementów gumowo-metalowych po większych przebiegach. Przy dynamicznej eksploatacji turbo wymaga regeneracji lub wymiany łożysk. Elektronika nie sprawia poważnych problemów poza incydentalnymi błędami comfortu, multimedia czy klimatyzacji. LPG do tego silnika nie jest polecane. Model rekomendowany do jazdy głównie w trasie lub jako dynamiczny, rodzinny sedan klasy premium na lata.