Audi A4 B8 FL 3.0 TDI CR 245KM (CDUC, CKVC) to topowy, wyczynowy wariant flagowego diesla w tej generacji. Motor ten oferuje aż 500Nm dostępnych od 1400 obr./min, setka w 5,9 sekundy (z quattro) i doskonałą elastyczność również podczas dynamicznego wyprzedzania w trasie. Plusem tej konstrukcji jest kapitalna kultura pracy – cichość, natychmiastowa reakcja na gaz, totalny brak wibracji oraz efektowny dźwięk przy sportowej jeździe. Silnik charakteryzuje się nowoczesnym osprzętem: piezoelektryczne wtryski CR o dużej wydajności (acz kosztowne w regeneracji), dopracowany DPF i SCR (w zależności od rocznika), lanserskie zawory EGR i wytrzymałe koło dwumasowe. Wyposażenie niemal zawsze to highline: napęd quattro, S-Tronic, pakiet asystentów bezpieczeństwa, MMI+, pełne LED-y, sportowe i luksusowe tapicerki, świetne nagłośnienie. Spalanie? Miasto ok. 8–9 l, trasa nawet 5,8–6,5 l w dynamicznej jeździe. Wady? Typowe problemy piezo-wtrysków CR po 250–300 tys. km (regeneracja kosztowna), sporadyczne wycieki oleju spod pokryw, czasami awarie turbosprężarki i intercoolera przy większych przebiegach lub agresywnym stylu jazdy. DPF wymaga regularnego „przepalania”, a zaniedbania eksploatacyjne prowadzą do typowych problemów z mechatroniką DSG przy intensywnym użytkowaniu miejskim (regularny serwis co 60 tys. km!). Rozrząd zaleca się wymieniać co 120–140 tys. km. Elektronika jest dopracowana, choć w autach flotowych przy 300 tys. km nieuniknione są błędy czujników parkowania i systemów komfortu. Zawieszenie – doskonale wyważone między komfortem a pewnością prowadzenia, wymaga inwestycji w gumy i amortyzatory z każdym większym przebiegiem. To model skierowany do miłośników długiej trasy, prestiżu i dynamicznej jazdy, świadomych kosztów obsługi, lecz zachwyconych potęgą niemieckiego diesla V6 w codziennej eksploatacji.