Audi A4 B9 FL 45 TDI CR 231KM z silnikiem DCPE to prestiżowa limuzyna wysokoprężna, która w wersji po liftingu łączy moc, elastyczność i komfort klasy premium dla najbardziej wymagających użytkowników. Pod maską pracuje nowoczesna, sześciocylindrowa jednostka 3.0 TDI z systemem Common Rail, rozwijająca 231 KM i aż 500 Nm dostępnych już od 1500 obr./min, co pozwala na sprint do 100 km/h w 6,2 s oraz wyjątkowo sprawną jazdę nawet przy pełnym obciążeniu. Napęd quattro gwarantuje pewność prowadzenia w każdych warunkach, a automatyczna skrzynia biegów S-Tronic daje płynność i precyzję zmiany przełożeń bez szarpnięć. W codziennej eksploatacji motor zachwyca bardzo cichą pracą, niewielkim spalaniem (6,0–7,0 l/100 km na trasie i ok. 8,5 l w mieście) oraz kapitalną elastycznością na wysokich biegach – wyprzedzanie na autostradzie nie stanowi najmniejszego problemu. Wnętrze A4 to wzór wygody i ergonomii: wysokiej klasy fotele (często wentylowane, podgrzewane), świetne wyciszenie, zaawansowana elektronika (MMI touch, Virtual Cockpit, nagłośnienie Bang & Olufsen), ambient light, climatronic, kamera 360, adaptacyjny tempomat i szeroka gama systemów bezpieczeństwa (asystent martwego pola, asystent pasa, city emergency brake). Największe zalety to: bardzo wysoka odporność mechaniczna (przy serwisie olejowym co 10–15 tys. km bez trudu przekraczane są przebiegi powyżej 400 tys. km), kultura pracy V6, rewelacyjne wygłuszenie kabiny, bogate wyposażenie i komfort dalekich podróży. Po stronie wad – typowe dla nowoczesnych diesli bolączki: konieczność regularnego przepalania DPF, szybkie zapychanie filtra przy wyłącznie miejskiej eksploatacji oraz sporadyczne awarie układu AdBlue (czujniki NOx, pompka, zatkania). Zdarzają się wycieki oleju z pokryw zaworowych i turbo po 180–250 tys. km, a koszty regeneracji wtryskiwaczy CR bywają wysokie. Skrzynia S-Tronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km (zaniedbania kończą się awarią mechatroniki). Zawieszenie – adaptacyjne, wzorowe na trasę, wymaga obsługi tulei, amortyzatorów po większych przebiegach. Elektronika auta jest dobrze dopracowana, okazjonalne awarie dotyczą zazwyczaj czujników parkowania, start-stop lub multimediów. To idealna propozycja dla klienta wymagającego, który oczekuje luksusu, trwałości, emocji i wartości na rynku wtórnym.