Modernizowana wersja 2.0 TFSI 230KM to rzadziej spotykana, ale bardzo ceniona konfiguracja w gamie A5 po lifcie – mocy wystarczy na bardzo dynamiczną jazdę (0–100 km/h w 6,5–6,7 s), a nowa mapa sterownika i dopracowany rozrząd czynią ją jedną z bardziej niezawodnych mocnych benzyn rodzinnych coupe. Auto charakteryzuje niskie spalanie jak na osiągi (trasa 7,0–7,6 l, miasto 8,5–9,5 l), cicha i płynna praca silnika, znakomite prowadzenie dzięki sportowemu zawieszeniu. Wnętrze – wzorcowe wyciszenie, szerokie możliwości personalizacji, tapicerka wysokiej klasy, nowa linia multimediów i wskaźników. Plusem tej edycji są poprawione tłoki i zestaw pierścieni, powiększony intercooler, solidne chłodzenie i wyeliminowanie wielu bolączek pierwszych TFSI (np. poboru oleju). Typowe wady to nadal skłonność do nagaru na ssących, konieczność wymian świec, cewek (co 40–60 tys. km), kontrola rozrządu (choć trwalszy, nadal rozciąga się po ok. 120–140 tys. km), powtarzające się drobne wycieki z dekla pokrywy. Elektronika niezawodna, okazjonalne awarie czujników, klimatyzacji lub parktronika możliwe po większych przebiegach. Modelu nie poleca się do LPG – wtrysk bezpośredni. Skrzynie automatyczne i napęd quattro to ogromny plus komfortowy, o ile pilnuje się serwisów. To wybór dla dynamicznie jeżdżących, wymagających użytkowników ceniących sport/daily premium.