AUDI A5 8T FL 2.0 TDI CLEAN DIESEL CR 150KM CJCD – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A5 8T FL 2.0 TDI Clean Diesel CR 150KM CJCD to najczęściej wybierany diesel poliftingowej A5, doceniany szczególnie wśród osób oczekujących oszczędności i przewidywalności w codziennej eksploatacji coupe/cabrio. Jednostka 2.0 CR generuje 150KM, 320Nm i pozwala na bardzo oszczędną jazdę – trasa 4,5–5,2 l/100 km, miasto 6,2–7,2 l, a przyspieszenie do setki poniżej 9 sekund zaspokaja oczekiwania większości użytkowników. Silnik CJCD nie cierpi na poważne konstrukcyjne wady – regularne wymiany oleju i rozrządu (pasek co 120–140 tys. km) zapewniają długowieczność (przypadki przebiegów powyżej 400 tys. km). Plusem jest bardzo dobra kultura pracy, odporność na kiepskie paliwo, tania naprawa (sporo zamienników), wytrzymałość skrzyni i zawieszenia oraz nowoczesne wnętrze jak na klasę premium (MMI, solidny komfort, cyfrowy kokpit, dużo opcji personalizacji). Wadą – podobnie jak w innych współczesnych dieslach – jest zapychanie DPF przy jeździe głównie miejskiej (konieczność regularnych tras), sporadyczne awarie EGR (zacinanie, osady, błędy), wycieki oleju z dekla i chłodnicy EGR, potrzebę regeneracji wtryskiwaczy CR po 220–270 tys. km oraz zużycie sprzęgła/dwumasy w manualach po 160–200 tys. km. Zawieszenie komfortowe, lecz przy dużych przebiegach wymaga wymiany tulei i amortyzatorów. Elektronika auta jest dopracowana – możliwe sporadycznie awarie czujników, parkowania, wskaźników czy klimatyzacji. To auto dla osób ceniących jakość, oszczędność, pewność serwisu i styl Audi, przy akceptacji typowej profilaktyki diesla.