Audi A5 8T FL 2.0 TDI CR 143KM (silniki CAGA, CMEA) to klasyka w gamie poliftingowych TDI – skierowana do oszczędnych kierowców, którzy stawiają na trwałość, przewidywalny serwis i umiarkowane koszty eksploatacji, rezygnując z pogoni za maksymalnymi osiągami. Silnik CR o mocy 143KM i 320Nm od niskich obrotów pozwala na bardzo sprawną jazdę po mieście i komfortową autostradę (0–100 km/h ok. 9,4 s), a spalanie typowo: 5,2–6,2 l/100 km trasa, 7,2 l miasto. Plusem tej wersji jest odporność mechaniczna: silnik znosi duże przebiegi, regularna wymiana oleju i rozrządu (co 120–140 tys. km) zapewnia spokój nawet do 400 tys. km, a skrzynie (manual, Multitronic) są bardzo trwałe przy konserwatywnej obsłudze. Wnętrze A5 143KM po FL to wciąż premium – świetne wygłuszenie, komfortowe fotele, zaawansowane multimedia, MMI, opcje LED i rozbudowana elektronika komfortu. Podstawowe wady? Najczęstsze to zapychanie DPF przy wyłącznie miejskiej eksploatacji (wydłużone trasy co tydzień to konieczność!), awarie EGR (nagromadzenie nagaru), okresowa regeneracja wtryskiwaczy CR po 220–270 tys. km, wycieki oleju z pokrywy zaworowej i intercoolera po dużych przebiegach, zużycie sprzęgła/dwumasy po ok. 180–220 tys. km. Elektronika jest dopracowana, sporadyczne incydenty to drobne błędy czujników, parktronika, wskaźników, czasem aktualizacje MMI. Zawieszenie komfortowe, lecz sportowy setup po 130–150 tys. km wymaga wymiany amortyzatorów, tulei, sprężyn. To wybór dla tych, którzy cenią klasykę, komfort i przewidywalność TDI, a nie oczekują sportowych emocji czy elitarnej dynamiki.