AUDI A5 8T FL 2.0 TDI ULTRA CR 163KM CAHB – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A5 8T FL 2.0 TDI ULTRA CR 163KM (CAHB) to wersja, która łączy zalety linii eco z lepszą dynamiką i pełną zgodnością z restrykcyjnymi normami emisji. Motor 163KM, 400Nm, pozwala na sprint do setki w nieco ponad 8,3 s, a spalanie przy łagodnej jeździe to nawet 4,7–5,4 l/100 km (miasto nieco ponad 6,7 l). ULTRA opiera się na oszczędnej mapie, efektywnym SCR (AdBlue) i zestawie eco-pack – poprawiona aerodynamika, specjalne opony, system start-stop, lekka konstrukcja detali. Plusem jest bardzo szeroki zakres elastyczności, cicha, płynna praca, niskie spalanie i odporność na duże przebiegi (wymiana oleju co 10–15 tys. km, rozrząd co 120–140 tys. km, profilaktyka EGR/DPF). Wnętrze to pełnia wyposażenia klasy premium: wygodne fotele, najlepsze multimedia, zaawansowane systemy bezpieczeństwa, LED, komfortowe zawieszenie, szeroki wybór tapicerek i stylizacji. Główne wady: jak w ULTRA 136KM – dosyć ospała charakterystyka na wyprzedzaniu przy pełnym obciążeniu, konieczność nadzoru AdBlue/SCR, regularna obsługa DPF i EGR, sporadyczne wycieki oleju. Wtryski wymieniane lub regenerowane po ok. 230–260 tys. km, przy S-Tronic konieczna wymiana oleju (serwis ok. 60 tys. km), po wyższych przebiegach typowe wycieki spod dekla, turbo, intercoolera. Zawieszenie trzyma poziom, choć wersje S-line wymagają serwisowania amortyzatorów i tulei. Elektronika auta jest stabilna, okazjonalne awarie dotyczą głównie komfortu. Audi A5 163KM ULTRA to nowoczesne coupe/cabrio dla oszczędnych, oczekujących spokoju, niedrogich serwisów i stylowego prestiżu Audi bez konieczności sięgania po sportowe osiągi.