Audi A5 8T FL 3.0 TDI CR 204KM z silnikiem CLAB to udany kompromis wśród diesli coupe/cabrio klasy średniej premium – propozycja dla kierowców, którzy chcą mieć komfort, dynamikę i długowieczność bez najwyższych kosztów serwisu wersji biturbo. 3.0-l V6 Common Rail generuje 204KM (unowocześniona mapa silnika względem starszych 240/245KM), a jednocześnie aż 400Nm – dostępnych od 1250 obr. Osiągi – sprint do setki w 7,2 s, prędkość maksymalna w okolicach 235 km/h. Największym atutem jest kapitalna kultura pracy V6 – praktycznie brak wibracji, cichy bieg, elastyczność nawet na wysokich biegach. Spalanie na trasie to 5,8–6,5 l/100 km, w mieście przy dynamicznej jeździe 7,2–8,5 l, co jak na takie osiągi jest wzorowe. Model doceniany jest także za trwałość głównych podzespołów – wtryskiwacze CR i turbo przejeżdżają 250+ tys. km przy regularnym serwisie (olej co 12–15 tys. km, rozrząd co 100–120 tys. km). Wnętrze A5 to ścisły komfortowy top – klimatyzacja automatyczna, skóra, MMI, szeroka paleta opcji (nawigacja, zestaw audio, LED, asystenci bezpieczeństwa). Minusy tej wersji: typowe przypadłości nowoczesnych diesli – konieczność regularnego przepalania DPF (przede wszystkim trasa, unikać głównie miejskiej jazdy), awarie zaworu EGR (nagary, zacinanie), możliwe wycieki oleju z turbo i pokrywy zaworowej po dłuższych przebiegach, sporadyczne przypadki awarii wtryskiwaczy CR (regeneracja po ok. 230–270 tys. km) i przekładni Multitronic/S-Tronic przy zaniedbaniach wymian oleju. Zawieszenie świetnie zestrojone – sportowe S-line wymaga drogich napraw amortyzatorów i tulei po większych przebiegach (minimum 160 tys. km). Elektronika jest niezawodna – głównie drobiazgi typu parktronic czy wskaźniki wymagają uwagi po latach. A5 3.0 TDI 204KM to wybór dla wymagających – bardzo komfortowy, dynamiczny, świetny na długie dystanse i bardzo trwały przy regularnej obsłudze.