AUDI A5 F5 2.0 16V TFSI 252KM CYRB – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A5 F5 2.0 16V TFSI 252KM (CYRB) to benzynowy top nowej generacji coupe/cabrio klasy premium, wybierany przez miłośników sportowych emocji i bezkompromisowej dynamiki. Dwulitrowy turbo z bezpośrednim wtryskiem generuje aż 252KM i 370Nm, zapewniając znakomite osiągi: 0–100 km/h w 6,0 s (quattro, S-Tronic). Atutem jest doskonała kultura pracy, natychmiastowa reakcja na gaz, adaptacyjne zawieszenie i topowe pakiety wyposażenia: MMI Touch, cyfrowy kokpit Virtual Cockpit, LEDy, systemy asystentów (aktywny tempomat, Pre-Sense). Komfort jazdy jest wzorowy – fotele sportowe, świetne wygłuszenie, szerokie opcje indywidualizacji wnętrza. Wersja 252KM wymaga dbałości o rozrząd (łańcuch, kontrola po 100–120 tys. km) i czyszczenie nagaru (zawory ssące, co 70–90 tys. km). Świece i cewki do wymiany przy 60–70 tys. km, turbo wymaga regularnej wymiany oleju. Zdarzają się wycieki oleju spod pokrywy, chłodnicy turbo po dużych przebiegach, awarie odmy (PCV), a skrzynia S-Tronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km. Model nie nadaje się do LPG. Elektronika najwyższej klasy – drobiazgi to przeważnie błędy czujników komfortu lub MMI, sporadyczne aktualizacje software. To propozycja dla entuzjastów premium i dynamiki – coupe codzienne, ekspresowe i niezawodne przy świadomej eksploatacji oraz serwisie.