Audi A5 F5 2.0 16V TFSI ULTRA 190KM (kod silnika CVKB) to benzynowa wersja, która reprezentuje nową filozofię downsizingu w marce Audi. Auto łączy świetne osiągi, nowoczesne technologie redukcji spalania i zgodność z rygorystycznymi normami emisji. Silnik turbo generuje 190KM i 320Nm, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w ok. 7,3 s i sprawne wyprzedzanie bez konieczności redukowania biegów. System Ultra to technika odłączania dwóch cylindrów podczas spokojnej jazdy (Cylinder On Demand – COD), co realnie pozwala ograniczyć spalanie nawet do 5,5–6,5 l/100 km poza miastem, a miejskie średnio nie przekracza 8 l. Plusem stalowego silnika CVKB jest znakomita elastyczność, szybka reakcja na gaz i dobra kultura pracy – nawet przy mocniejszym przyspieszaniu hałas nie przeszkadza w codziennej jeździe. Model zachwyca nowoczesnym wnętrzem: ergonomiczny kokpit z szerokim ekranem MMI Touch, cyfrowe wskaźniki, nagłośnienie klasy premium, mnogość personalizacji oraz pakietów wyposażeniowych. Do zalet należy doliczyć niską masę auta, precyzyjne prowadzenie, adaptacyjne zawieszenie i bardzo skuteczny układ kierowniczy, co pozwala czerpać dużą przyjemność także na krętych drogach. Wady? TFSI w tej wersji dziedziczy klasyczne bolączki współczesnych Audi: po 90–120 tys. km może rozciągnąć się łańcuch rozrządu (objawia się grzechotaniem na zimno), typowy bywa nagar na zaworach ssących, który wpływa na spadek mocy, wycieki oleju spod pokrywy zaworowej i sytuacyjne awarie cewek oraz świec zapłonowych (zalecana wymiana co 60 tys. km). Turbo wymaga regularnych wymian oleju – przy zaniedbaniach możliwa przedwczesna regeneracja po 180–220 tys. km. Model nie nadaje się do LPG (wtrysk bezpośredni). Elektryka i elektronika rzadko płatają figle, jednak mogą pojawić się drobne błędy czujników komfortu czy systemów wsparcia. To auto przede wszystkim dla osób ceniących połączenie stylu, umiarkowanych kosztów paliwa z dynamiką, która nie zawstydzi wielu mocniejszych rywali w tym segmencie, i przewidywalnością obsługi przy regularnym serwisie.