Audi A6 C4 2.0 8V 101KM (ABT) to najprostszy benzynowy wariant tej generacji, doceniany za minimalizm serwisowy, niskie zużycie paliwa i solidną trwałość. Silnik czterocylindrowy o ośmiu zaworach zapewnia dynamikę na poziomie basic (0–100 km/h w ok. 12,9 s), jednak w ruchu miejskim i na trasie przy stałej prędkości jest wystarczający dla spokojnych kierowców. Największy plus to legendarna niezawodność: układ zasilania i zapłonowy jest niemal pancerny, a rozrząd tani i prosty w obsłudze (pasek z prostą wymianą co 90 tys. km). Koszty eksploatacji są minimalne – spalanie to ok. 8–10 l w mieście, 6–7 l w trasie. Auto kapitalnie znosi instalacje LPG, bez problemu przejeżdżając setki tysięcy kilometrów, jeśli regularnie wymieniany jest olej i kontrolowane są luzy zaworowe. Komfort typowy dla segmentu E lat 90.: przyzwoite wykończenie, odporność plastiku i weluru na czas, szeroka, przestronna kabina i miękkie, dobrze amortyzujące zawieszenie. Słabe strony? Przede wszystkim ospałość przy mocnym obciążeniu i na trasach szybkiego ruchu, typowe wycieki oleju z uszczelniaczy, drobne awarie świec i przewodów zapłonowych, konieczność regularnej kontroli układu chłodzenia. Po latach mogą pojawiać się usterki krokowca, przepływomierza i czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Elektronika praktycznie bezawaryjna, a sporadyczne defekty ograniczają się do drobnych elementów komfortu (szyby, zamki, podświetlanie licznika). Blacharka jest ocynkowana, wciąż dobrze znosi upływ lat, lecz progi i dolne partie drzwi wymagają cyklicznej konserwacji. To auto dedykowane miłośnikom prostoty, ekonomii i korzeni marki Audi – wytrzymały, przewidywalny klasyk na lata.