AUDI A6 C5 1.8 125KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C5 1.8 125KM to podstawowa benzyna drugiej generacji – wersja dla użytkowników ceniących prostą mechanikę, przewidywalność i taniość obsługi. Silnik 1.8 20V bez turbo generuje 125KM i zapewnia wystarczającą dynamikę (0–100 km/h w ok. 11,6 s), oraz spalanie ok. 9–11 l/100 km miasto, 7,2–8,2 l w trasie. Motor jest wyjątkowo wytrzymały, dobre znosi LPG (przy regularnej regulacji luzów zaworowych). Największy atut? Tania obsługa, szeroka dostępność tanich zamienników, bezawaryjna mechanika i odporność na złe paliwo, a prosta konstrukcja układu zapłonowego i rozrządu daje niskie ryzyko poważnych kosztów warsztatowych. Wnętrze jest przestronne, komfortowe, dobrze wyciszone, świetna tapicerka, trwałe wyposażenie, miękkie i wytrzymałe zawieszenie (choć sprężyny czy amortyzatory wymagają wymiany co 160–220 tys. km). Wady? Przede wszystkim ospałość przy pełnym załadunku i w trasie, wycieki oleju z pokrywy zaworowej i uszczelniaczy, sporadyczne awarie świec lub cewek. Starsze egzemplarze mogą cierpieć z powodu korozji progów i rantów drzwi. Elektronika zwykle solidna, choć drobne awarie centralnego zamka, szyb, wskaźników czy ogrzewania są typowe. Model dla oszczędnych, do miasta i codziennych dojazdów, polecany jako tanie, przewidywalne auto klasy średniej na lata.